Про що сигналізує боротьба міністерства освіти з репетиторством

Українські урядовці звикли багато балакати про реформи. Однак, не звикли їх здійснювати
Натомість замість реальної роботи знаходять абсурдні причини усіх проблем та негараздів. Щось схоже вийшло нещодавно з міністерством освіти та науки України. Керманичі цієї установи заявили, що мають намір розпочати  боротьбу з репетиторством.

Таке враження, що репетиторство – це основна проблема української освіти. Зі  слів горе-реформаторів випливає, що частина вчителів свідомо погано навчають учнів, аби потім мати можливість заробити на них, займаючись репетиторством. Шкода, що в міністерстві не зуміли розібратися у суті такого явища як репетиторство. І замість того, щоб шукати корінь проблеми в неефективній роботі її відомства, переклала провину на вчителів.

Здається, Міністерство освіти живе у власній паралельній реальності і мало розуміє процеси, які відбуваються в українських школах. Щоб щось реформувати спочатку треба збагнути сферу, яку реформуєш. Поставити себе на місце вчителя, зрозуміти, чим він живе. Також потрібно розібратися у собі. Бо в тому, що українська освіта сьогодні відстає від кращих світових практик винна недолуга політика держави. В тому числі і Міністерства освіти.

Світ не стоїть на місці. 21 століття вимагає абсолютно нових підходів до навчання і формування особистості. Україна ж в царині освіти застрягла в минулому. Підходи до написання підручників, викладання предметів, обов’язкові плани та звітності, конкурси і інструкції – усе це вже не відповідає вимогам 21-го століття. Я вже не кажу про рівень зарплати вчителів, який перебуває на відверто мізерному рівні. Хоча це людина, яка формує майбутнє країни. І це майбутнє народжується не на заводах чи фабриках, а за шкільними партами. Ті нації, які спроможні запропонувати кращу якість освіти і надати своєму молодому поколінню практичні знання, спроможні вирватися з темряви минулого у розвинутий світ. Інші ж приречені пасти задніх і деградувати.

Сьогодні запорукою успішної людини є її критичне мислення, здатність постійно вдосконалювати свої навички, розвивати таланти і вміння, бажання вчитися. Без цього не можна досягти успіху в суспільстві, яке швидко змінюються. Але наших школярів навчають за методиками, які походять не те що з 20-го, а з 19-го століття. Вчителі змушені виконувати купу непотрібної паперової роботи. Навчати виключно в межах плану. Брати участь в різних заходах, які часто організовуються заради формальності. Дотримуватися певних показників, частина з яких є штучними. І при цьому отримувати зарплату, яка не перевищує 100 – 200 доларів. То якою буде мотивація вчителя? Чи ставили це питання урядовці?

Чому існує репетиторство? Воно існує тому, що є природне прагнення частини учнів отримати кращу якість знань. Поширення репетиторства – це наслідок некомпетентності Міністерства освіти і системної деградації української освіти. Це спроба виправити помилки, зумовлені неякісним підходом влади. Це чіткий сигнал до того, що потрібно радикально змінювати освітні програми та принципи. Це ознака цілковитої втрати відчуття реальності в чиновників. Це результат зарплат, на які вчитель не може вижити. Але хіба в цьому винні освітяни, а не міністри?

Рівень успішності націй визначає рівень їх інтелекту і спроможності розвиватися. Хороша освіта формує якісну національну еліту. Якісна еліта розбудовує передову державу. Цього, на жаль, не розуміють чиновники у Міністерстві освіти. Як і вся сучасна правляча еліта. Тому-то наші вузи не значаться у ТОП-100 провідних університетів світу…

 

Володимир Пшибельський, викладач

 


КОМЕНТАРІ

Загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
Завантаження...
RedTram
http://joxi.ru/82Q4PW8IjpQ3Lm