Хто зацікавлений в банкрутстві «Львівських авіаліній»?

На ДАП «Львівські авіалінії» назрів внутрішній конфлікт між частиною трудового колективу, інтереси якої представляє профспілка інженерно-технічних працівників, і керівництвом. Причина конфлікту — невиплата заплати працівникам протягом декількох місяців 2006 року, а в перспективі, як стверджують представники профспілки, — реальна загроза банкрутства підприємства і втрата робочих місць.

На ДАП «Львівські авіалінії» назрів внутрішній конфлікт між частиною трудового колективу, інтереси якої представляє профспілка інженерно-технічних працівників, і керівництвом. Причина конфлікту — невиплата заплати працівникам протягом декількох місяців 2006 року, а в перспективі, як стверджують представники профспілки, — реальна загроза банкрутства підприємства і втрата робочих місць.

Голова профспілки інженерно-технічних працівників Володимир Верес в розмові з журналістами розповів, що критична ситуація з виплатами зарплат на підприємстві цього року виникла внаслідок непрофесійних дій керівництва компанії. Як наслідок, ДАП «Львівські авіалінії» сьогодні працює збитково, літаки, що належать компанії, вилітали всій ресурс і потребують термінового капітального ремонту. Але грошей на нього немає, адже заборгованість по зарплаті 466 працівникам підприємства сягнула вже понад півмільйона гривень. Саме тому профспілка вимагає змінити керівництво компанії, і передусім керівника комерційного відділу, провести аудит діяльності з продажу квитків на міжнародні рейси, який здійснювався за посередництвом інших фірм, вжити заходів для поверненню заборгованостей підприємству, і в першу чергу із державного бюджету за перевезення пільговиків.

Те, що фінансова ситуація на підприємстві складна, підтверджують результати перевірок, проведених підрозділами транспортної прокуратури та представниками Державіаслужби України. Не заперечують цього і керівництво «Львівських авіаліній». Проте….


Хто реально винен в тому, що працівники ДАП «Львівські авіалінії» не отримують зарплату?

Генеральний директор ДАП «Львівські авіалінії» Олег Ковальчук, який очолив «Львівські авіалінії» наприкінці 2003 року, у розмові з нами передусім все спростував інформацію про те, що ситуація з невиплатою зарплати, яка виникла на підприємстві цього року, загрожує підприємству банкрутством. «Львівські авіалінії», насправді, попри всі об’єктивні економічні труднощі, працювали не в збиток, і гроші працівникам на зарплати теоретично є, однак з певних причин підприємство їх не може отримати.

Перш за все мова йде про державну субвенцію на покриття пільг при перевезеннях в сумі 3 млн. грн. Половина цих грошей у червні ц. р. вже навіть була перерахована Мінфіном на рахунок Львівського казначейства. Але до авіаторів так і не дійшла. Хтось з обласних чиновників (не важко здогадатися хто саме) розпорядився передати ці гроші іншим транспортним установам Львівщини. Всі спроби «Львівських авіаліній» достукатися до губернатора і з’ясувати, хто ж покриє держаний борг перед ними, наразі є безуспішними.

Вже декілька місяців податкова не відшкодовує ДАП «Львівські авіалінії» ПДВ.

«Керівництво авіапідприємства глибоко переживає негативну ситуацію з виплатою заробітної плати. Але ми не бачимо в цьому критичної ситуації, бо є вихід. Якби зараз нам повернули субвенції на пільгове перевезення пасажирів, які сягають 3 млн. грн., і відшкодували ПДВ в розмірі близько 600 тис. грн., ми майже б удвічі перекрили заборгованість із заробітної платні, і мали б ще гроші на реалізацію інших програм», — розповідає Олег Ковальчук.

Пан Ковальчук не заперечує, що й з боку самого керівництва ДАП «Львівські авіалінії» були допущені недоліки в менеджменті компанії, зокрема щодо освоєння нових закордонних маршрутів, внаслідок чого компанія понесла значні грошові втрати.

«На початку цього року ДАП «Львівські авіалінії» отримали дозвіл на здійснення авіаперевезень за маршрутами Львів-Мадрид, Львів-Лісабон, Львів-Рим, Львів-Неаполь. Ці авіалінії були надані не в досить сприятливий час, це був початок цього року, і ми, «розкатуючи» ці авіалінії, понесли певні збитки. Для прикладу, на лінії Львів-Лісабон ми понесли збитків 2 млн. 300 тис. грн., Львів-Мадрид – 1млн. 400 тис. грн. Швидше стали рентабельними авіалінії Львів-Неаполь, Львів-Рим. Частина цих збитків була плановою, адже реально такі рейси стають рентабельними через 1,5-2 роки регулярної роботи на них. Втім, були і помилки, а саме: коли ми освоювали ці нові напрямки, ми паралельно організовували мережу продаж квитків на наші рейси за кордоном. Оскільки ця робота організовувалася поспішно, то сьогодні ми маємо проблеми із затриманням повернення наших доходів за перевезених пасажирів. Зараз ми цим займаємося. Також виправляємо ті негативні моменти, які виникли в ході освоєння нових авіаліній», — пояснив пан Ковальчук.

«Львівські авіалінії» на порозі приватизації

Керівництво ДАП «Львівські авіалінії» добре розуміє, що ліквідація заборгованості із зарплати — найважливіша сьогодні річ. Але це далеко не весь перелік проблем, які постали перед ним. Реалії ринку диктують необхідність зміни форми господарювання та власності, передусім для залучення недержавних інвестицій в розвиток компанії. Без цих інвестицій ДАП «Львівські авіалінії» не зможе на рівних конкурувати з іншими перевізниками. Гроші ці потрібні перш за все для модернізації авіапарку підприємства.

«Наша авіатехніка ще кінця 80-х — початку 90-х рр.. випуску. Основний літак — Як-42 – за паливною ефективністю, комфортом поступається західним зразкам авіаційної техніки, тому зараз необхідно цю морально і технічно застарілу техніку замінити на сучасну. Це будуть літаки західного виробництва, тому що вітчизняна техніка, яка планувалася, Ан-148, наразі не готова до експлуатації, а отже її запуск відтерміновується. Ми визначилися, що нам потрібні літаки типу Емпайєр-145, 170 і Бомбардьє1000-400. Ми працюємо з інвестором, якого зацікавив наш бізнес-план переходу на нову авіаційну техніку. Проте прихід інвестора на підприємство залежить від вирішення питання про зміну форми власності. На рівні Львівської ОДА та Державіаслужби ми вже отримали підтримку в його вирішенні.

Компанія, яка має закріплені авіалінії і досвідчених пілотів і інженерів, це основне багатство, отож інвестиціями на придбання нової авіаційної техніки буде забезпечена», — сподівається директор.

Отож, не важко переконатися, і керівництво, і представники однієї із трьох профспілок ДАП «Львівські авіалінії» хочуть, в принципі одного, — зберегти підприємство. То чому б їм не об’єднати свої зусилля в боротьбі за досягнення цього?


Версія 

Банкрутство ДАП «Львівські авіалінії» — це етап вирішення питання про закриття львівського міжнародного аеропорту та його перенесення за межі області. В сумі ці обидва підприємства сьогодні займають близько 220 га землі майже у центрі міста, яку можна буде продати під забудову, а ще побудувати новий аеропорт мільйонів за 200 доларів — чим не вигідний «бізнес-проект»?

Закрити «Львівські авіалінії» можна у різний спосіб. Наприклад, довести підприємство до банкрутства через регулярні невиплати йому боргів (зараз «Львівським авіалініям» ОДА не відшкодовує підприємству 3 млн. грн. субвенцій, а податкова – близько 600 тис. грн. за ПДВ). Можна також довести підприємство «до ручки» шляхом проведення приватизації в «правильному керунку», так би мовити «під своїх людей», як це було з «Сільмашем».

І звичайно ж, аргументи про скорочення понад тисячі робочих місць, втрату професійних кадрів для натхненників та реалізаторів такого «бізнес-проекту» — дрібниці. Своя кишеня для них важливіша, ніж чуже життя.

Експерти-авіатори переконані, що для забезпечення потреб області в авіаційних перевезеннях вистачить модернізувати міський аеропорт. За їхніми прогнозами, у найближчі роки пасажиропотік у напрямку Львова може зрости максимум до 600 тис. осіб на рік. В радянські часи рекорд Львівського аеропорту по прийому пасажирів сягав 1 млн. 300 тис. чоловік та 120 вильотів на добу. Модернізація аеропорту передбачає лише добудову 400 м злітної смуги (до речі, у проекті держбюджету на 2007 рік закладено 107 млн. грн. на це) та реконструкцію терміналів в сумі близько 5 млн. грн. Реконструкція аеродрому відкриє і нові можливості для розвитку ДПА «Львівські авіалінії» в той час як його закриття, ставить під сумнів подальше існування цього авіаційного підприємства.

Але чи сьогодні висновки експертів цікавлять ще когось, окрім самих експертів?

Тим часом….

Профспілка інженерно-технічних працівників АТБ колективу ДП “Львівські авіалінії” через тримісячну заборгованість по зарплаті має намір пікетувати приїзд Ющенка до Львова на 750-річчя міста. Таке рішення було прийнято 25 вересня під час зборів членів профспілки. Участь у зборах взяли також й інші працівники ДП “Львівські авіалінії”, всього близько 50 осіб.

Голова профспілки Володимир Верес повідомив, що за дозволом на проведення пікету вони звернуться до міського голови Львова Андрія Садового.

Він повідомив, що від Ющенка працівники підприємства вимагатимуть погашення заборгованості із заробітної зарплатні за три місяці, виконання програми підтримки розвитку цивільної авіації та надання фінансової допомоги для виходу підприємства з кризи.

Також працівники підприємства мають намір звернутися до голови Львівської ОДА Петра Олійника з вимогою заміни керівництва підприємства.

“Керівництво підприємства за трьохмісячну заборгованість про заробітній платі має нести адміністративну та кримінальну відповідальність”, — сказав він.

Садовий поговорить про проблеми ДП “Львівські авіалінії” з Рудьковським

Міський голова Львова Андрій Садовий обговорить проблеми ДАП “Львівські авіалінії” з міністром транспорту та зв’язку Миколою Рудьковським.

Садовий розповів, що 25 вересня відбулася зустріч представників Профспілки інженерно-технічних працівників АТБ колективу ДП “Львівські авіалінії”, на якій вони передали меру свої вимоги.

“Коли ми спільно з головою обласної ради і обладміністрації (Сеником і Олійником) прилетіли з Києва, на летовищі нас зустріли представники профспілки, вони передали свої вимоги. І місто, і обласна адміністрація солідарні з цими вимогами”, — сказав він.

Садовий запевнив, що “сьогодні буде направлено спільний лист в міністерство транспорту, який буде переконувати керівництво звернути увагу на цю проблему, тому що підприємство є державне, і це грубе порушення, коли люди вже 4 місяці не мають зарплатні”.

“Навіть більше - це кримінальна відповідальність”, - заявив він.

Садовий також сказав, що на його думку було б логічно передати ДП “Львівські авіалінії” в комунальну власність міста.

“Тоді місто могло б ці проблеми дуже оперативно вирішити, а зараз не дуже активно хочуть це робити, бо люди мають свої меркантильні інтереси”, - сказав Садовий.

“Я сьогодні на цю тему буду мати розмову міністром транспорту паном Рудковським, попрошу його особисто втрутитись у дану ситуацію”, - резюмував міський голова.

Заступник голови Львівської ОДА Валерій П’ятак не готовий коментувати ситуацію щодо виплат субвенцій ДАП «Львівські авіалінії»

Валерій П’ятак у коментарі відзначив, що бюджет Львівської області ніяких зобов’язань перед „Львівськими авіалініями” не несе. „Усі пільги покриваються за рахунок субвенції Державного бюджету”, - сказав він і пообіцяв, що більш детальну інформацію з цього питання надасть в четвер.

Замість висновків — запитання:

А чи не повинні нести кримінальну відповідальність передусім державні чиновники за те, що затримують виплати бюджетних грошей ДАП «Львівські авіалінії» і тим самим сприяють банкрутству цього підрпиємства?




 


КОМЕНТАРІ

Погода, Новости, загрузка...
Завантаження...
RedTram